Cze 26

4 zasady skutecznego copywritingu

Język jest podstawowym środkiem komunikacji, a w słowie pisanym drzemie potężna moc. Posługując się nim w umiejętny sposób można nie tylko przekazywać informacje, ale również wzbudzać zainteresowanie, inspirować do określonego zachowania, a przede wszystkim skutecznie sprzedawać.

Umiejętność posługiwania się słowem pisanym może być kluczowa w walce o pozyskanie nowych klientów. Jak tego dokonać za pomocą samych słów? Oto 4 najważniejsze zasady skutecznego copywritingu, których stosowanie pomoże wykreować pozytywny wizerunek i wyróżni  firmę lub produkt na tle konkurencji:

1. Przekaz ściśle dopasowany do grupy docelowej
Zanim przystąpimy do pisania i publikowania treści, w pierwszej kolejności należy dokładnie sprecyzować, do kogo chcemy dotrzeć z naszym przekazem. Wyodrębnienie grupy docelowej z grona potencjalnych klientów zwiększa szansę na trafienie z danym produktem lub usługą do odpowiedniego klienta, przekładając się na wzrost sprzedaży.

2. Przemawianie językiem korzyści
Celem tworzenia tekstów sprzedażowych jest przekonanie potencjalnego klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usług oferowanych przez daną firmę. Aby osiągnąć zamierzony efekt, należy przemawiać do klienta językiem korzyści. Copywriter powinien tak skonstruować tekst, aby wzbudzić w kliencie określoną potrzebę, zaprezentować rozwiązanie jego problemu oraz wskazać, co konkretnie klient zyska kupując produkt lub korzystając z usług firmy.

3. Tworzenie wartościowych merytorycznie treści
Prowadzenie firmy to nieustanna walka z konkurencją o zdobycie uwagi klienta. Zamieszczanie w sieci wartościowych i przydatnych czytelnikowi treści ułatwi dotarcie do niego. Wysoka jakość merytoryczna tekstów buduje wizerunek eksperta i pomaga zdobyć zaufanie klienta. Umiejętny dobór słów kluczowych sprawia, że tekst jest również pomocny w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce.

4. Przejrzysty wygląd tekstu
W pisaniu tekstu ważne jest nie tylko to, co i komu chcemy przekazać. Warto zadbać również o to, by tekst był przejrzysty. Warto więc stosować podział na części, z których każda opatrzona jest chwytliwym śródtytułem. Taki układ umożliwia szybkie skanowanie tekstu i wyszukiwanie interesujących dla czytelnika informacji, a ponadto sprawia, że tekst czyta się łatwiej.

O autorze

Zostaw Opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *