Lip 31

Kreatywność a pisanie

Bycie osobą kreatywną jest bardzo pomocne, zarówno w życiu osobistym, jak i życiu zawodowym. Pozwala myśleć odkrywczo
i w sposób oryginalny, niestandardowy rozwiązywać problemy. A jak kreatywność przekłada się na efektywną pracę copywritera?
O co szczególnie zadbać, aby proces twórczy przebiegał sprawnie?

Kreatywność w pracy copywritera

Bardzo ważne jest otoczenie. Zadbaj aby sprzyjało Twojej kreatywności. W praktyce oznacza to przede wszystkim właściwe oświetleni i wygodne krzesło. Przyjemne oświetlenie stymuluje Twój mózg do pracy, odpręża i wycisza. Światło powinno być jasne i ciepłe w odcieniu – takie żarówki wybieraj do oświetlenia biurka. Jasne i chłodne światło neonówek, drażni, gdyż za bardzo przypomina błyskawicę, co podświadomie wprowadza w nas niepokój i męczy wzrok. Pamiętaj także o tym, że ciężko pracuje się nad nowym tekstem, jeżeli plecy bolą od niewłaściwej pozycji podczas pracy. Nieważne, czy na biurku masz twórczy bałagan, czy porządek. Wszystko zależy od Ciebie i preferencji jakie posiadasz w tej materii. Postaraj się robić krótkie, w miarę regularne przerwy, po to by zachować świeży umysł. Podczas tych przerw, zrób sobie herbatę, puść ulubioną muzykę, pozwól sobie na „niemyślenie”. Pozwól pomysłom przyjść w sposób naturalny, niewymuszony.

Jeśli zbliża się termin projektu nad którym pracujesz, ustaw sobie deadline. Miej świadomość upływającego czasu, ale nie skupiaj się na nim bezwiednie. Nie spoglądaj kurczowo na zegarek, daj sobie przestrzeń, by kreatywność mogła spokojnie się rozwijać. Pośpiech i stres są przeciwnikami produktywności.

Co sprzyja kreatywności?

Jasność – musisz jasno zdefiniować cel, zadanie, jakie masz przed sobą. Powinieneś odpowiedzieć sobie na pytania: co ma wynikać z tworzonego przez Ciebie tekstu? Jakie dokładnie ma on przynieść efekty? Zapisz cel na papierze. Im jaśniej i precyzyjniej to zrobisz, tym lepiej.

Koncentracja – skup się na tekście, który masz napisać. Wyznacz sobie określony czas na jego realizację i w tym czasie zajmuj się tylko tym. Limit czasowy nie jest po to, by dodatkowo stresować, lecz pozwala na większą mobilizację. Działasz w krótkim czasie, ale intensywniej i efektywniej.

Otwartość – skuteczne myślenie wymaga otwartej głowy. Nie szukaj na początku od razu jednego dobrego rozwiązania. „Produkuj” jak najwięcej rozwiązań. Jeśli w trakcie tworzenia pomysłów znajdziesz rozwiązanie, które wydaje się dobre, to nie zatrzymujemy się na nim. Twórz kolejne. Dlatego generowane rozwiązania zapisuj na papierze. To pozwoli uniknąć powtórzeń i zapomnienia stworzonych już pomysłów.

 

O autorze

Zostaw Opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *